43.śniadanie SPK – relacja Kasi Dąbrowskiej i Edyty Jankowskiej

Posted on Posted in Wydarzenia Networkingowe

SONY DSC

30 marca, zgodnie z tradycją w restauracji Delikatesy Esencja odbyło się już 43. śniadanie Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Spotkanie tym bardziej wyjątkowe, gdyż grono przedsiębiorczych kobiet zasilili dwaj panowie oraz trójka małych szkrabów.

Gościem naszego spotkania była Natalia Sitarska, podróżniczka, blogerka (Tasteaway), współzałożycielka Brainlab, małej firmy specjalizującej się w badaniach marketingowych, a ostatnio również współwłaścicielka cukierni znajdującej się na Saskiej Kępie, Deseo.

 

 

Impuls do zmian

Natalia przyznaje, że impulsem do zmian w jej życiu były narodziny jej pierwszego dziecka, syna Maksa. To dzięki niemu pojawiła się w jej głowie myśl, iż chciałaby robić coś swojego. Natalia, która jest z wykształcenia socjologiem, postanowiła wraz z  zaufanym znajomym założyć agencję badawczą Brainlab. Po urodzeniu dziecka odeszła z TNS i robi to samo, ale ze wspólnikiem we własnej firmie.

Blogowanie

Blog znany dzisiaj pod nazwą Tasteaway.pl powstał w wyniku pasji do podróżowania i dobrej kuchni.

W 2011 roku, Natalia wraz z partnerem i jednomiesięcznym Maksem wybrali się na jednomiesięczną podróż po Europie. Blog pod ówczesną nazwą Widelcem przez Świat początkowo skierowany był głównie do znajomych, i jak przyznaje Natalia, był wynikiem zaspokajania własnych potrzeb. Dopiero później pojawił się pomysł sprofesjonalizowania bloga oraz chęć dotarcia do szerszego grona osób. Zamysł ten miał na celu pomóc parze zmniejszyć koszty ponoszone na podróże. Natalia przyznaje, że podeszli do pomysłu z rozsądkiem i zainwestowali w promocję bloga na Facebooku. Natalia jest odpowiedzialna za pisanie tekstów, kontakt z czytelnikami, a jej partner jest odpowiedzialny za kwestie biznesowe, jak np. podpisywanie umów. Blog Tasteaway.pl śledzi obecnie ok. 100-120 tys. osób. Prowadzenie bloga wiąże się z wydatkami jak np. na serwer i reklamę. Początkowo na pozyskiwanie fanów przez reklamy na Facebooku wydawali ok. 2-3tys. zł miesięcznie- obecnie już mniej. Roczne przychody mogą się wahać w granicach 100-200 tys., dzięki którym jest im łatwiej, kiedy inne ich firmy nie zarabiają.

Rady Natalii dla początkujących blogerów:

  • Warto robić to od początku porządnie, zainwestować w dobrą stronę i reklamę na Facebooku.
  • Znaleźć temat, który nie był jeszcze omawiany oraz niszę osób zainteresowanych danym tematem – Obecnie zadanie to nie należy do najłatwiejszych. Blog „Widelcem przez świat” powstał w 2011 roku, kiedy jeszcze blogi podróżnicze oraz fotografowanie jedzenia nie było tak popularne jak dzisiaj. Podróże Natalii z rodziną nie skupiają się na backpackerskim, niskobudżetowym podróżowaniu, tak jak większość blogów, dlatego to też jest kwestia przyciągająca czytelników, którzy cenią bardziej komfortowy sposób podróżowania. Jako przykład ciekawie wykorzystanej niszy podaje bloga „Mama ginekolog”.
  • Systematyczność wpisów – od kwietnia 2013 roku, Natalia przyznaje, że nie miała przerwy dłuższej niż 4 dni przy pisaniu postów na bloga.
  • Uczestnictwo w konferencjach dla blogerów, budowanie kontaktów i rozpoznawalności.
  • Wychodzenie z inicjatywą do firm zewnętrznych, które byłyby zainteresowane współpracą z nami – trzeba pamiętać o liczbie czytelników, na pewno liczba 20 osób, nie przyczyni się do tego, że poważna firma będzie chciała nawiązać z nami współpracę. Tasteaway.pl rozpoczął taką współpracę przy 15 tys. czytelników. Planując wyjazd do danego regionu, kontaktowali się z przedstawicielami w sprawie współpracy.

Podróże

Miejsca, do których najczęściej lubi wracać Natalia to Tajlandia, którą uważa za jedno z najlepszych miejsc do podróżowania z dzieckiem, a także Hiszpania, Japonia (do której leci w kwietniu). Krótko mówiąc, Natalia uwielbia Azję, choć w przyszłości chciałaby popodróżować również po Ameryce Południowej.

Podróże z małym dzieckiem

Dla Natalii nie ma rzeczy niemożliwych, ale oczywiście trzeba pamiętać o zachowaniu dozy zdrowego rozsądku. Syn był „królikiem doświadczalnym”, ale z małym dzieckiem wbrew pozorom podróżuje się dużo łatwej niż ze starszym. Kilkumiesięczne dziecko ma niewiele potrzeb, nie płaci się za przelot, można dziecko zainteresować wymyślając mu proste gry i zabawy.

DESEO

Natalia wraz z partnerem w październiku 2015 roku założyli wspólny biznes, cukiernię Deseo charakteryzującą się słodkościami opartymi na nowoczesnym cukiernictwie zaczerpniętym z Francji, Barcelony. Jak przyznaje Natalia, cukiernię udało się po wielu problemach finansowych wyprowadzić na prostą, w rozwoju firmy pomaga im cichy wspólnik, nadal inwestują w rozwój firmy.

 

Partnerem śniadania była Footmedica- Klinika Zdrowej Stopy, która dla wszystkich uczestniczek przygotowała vouchery na swoje usługi.

Nagrody na loterię wizytówkową przekazały: Natalia Sitarska- Deseo, Delikatesy Esencja oraz Footmedica.

 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC