Już za 14 dni X Konferencja SPK – BE OPEN – zapraszamy!

Posted on Posted in Black Swan Fund, Konferencje, Wydarzenia Networkingowe

banner FB

 

X konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Nie musisz zgadywać jaka będzie przyszłość. Nie musisz się jej bać, ani na nią czekać.

Możesz być jedną z tych, które wiedzą, co widać na horyzoncie. Możesz być jedną z tych, które ją kształtują. Jak? Bądź otwarta na nowe technologie i zmiany, które przynoszą. Bądź otwarta na ludzi i na nowe sposoby na współpracę. Bądź otwarta na nowe modele biznesowe. Nie zamykaj swojej firmy pod kloszem, z obawy przed konkurencją. Bądź otwarta i zobacz to, na co inni zamykają oczy. Tam, gdzie są zagrożenia, są też szanse na rozwój.

Bądź otwarta i zobacz swój biznes z perspektywy jutra.

BE OPEN.

PROGRAM

9:15 – 9:30 Katarzyna Wierzbowska i Dorota Czekaj, powitanie

9:30 – 9:45 wystąpienia partnerów konferencji: Katarzyna Włodek- Makos – Dyrektor  Biura Rozwoju Gospodarczego oraz przedstawiciel Citi Handlowy

9:45 – 10:10 Marek Staniszewski, Heuristica, Improwizacja – znaczenie – prowokacja

W zmieniającym się otoczeniu biznesowym, społecznym i technologicznym każda zmiana może stanowić barierę lub szansę. Jeśli ma być szansą, to wymaga postawy otwartości, elastyczności i szybkiego reagowania na sygnały płynące z otoczenia. O ile dawniej ceniona była umiejętność powtarzania wypracowanych schematów i rozwiązań, o tyle dziś coraz cenniejsza staje się zdolność spontanicznej improwizacji. W jaki sposób improwizować by przynosiło to jak najwięcej wartości i korzyści?

10:10 – 10:35 Aleksandra Przegalińska, MIT, Technologiczne przyspieszenie jako wyzwanie społeczne

Już dziś każda z nas może już w domowych warunkach przetestować najprostsze przejawy sztucznej inteligencji. Rosnąca dostępność AI zmusza do refleksji nad etycznymi, psychologicznymi i społecznymi konsekwencjami rozwoju technologii, a także do otworzenia szerokiej debaty dotyczącej tego, jak dalej wyobrażamy sobie rozwój technologiczny.

10:35 – 10:45 Kinga Nowakowska, Black Swan Fund, Czy warto inwestować w startupy i jak to robi Black Swan Fund?

Czym jest inwestowanie anielskie, dlaczego na pewnym etapie swojej kariery zawodowej warto zostać Anielicą Biznesu, o tym jak bardzo i dlaczego jest to fascynujące, i ile trzeba mieć aby zyskać więcej.

10:45 – 11:15 przerwa kawowa | równolegle: Panel Inwestorek Black Swan Fund – spotkanie dla potencjalnych inwestorek (obowiązują wcześniejsze zapisy)

11:15 – 11:45 Katarzyna Królak Wyszyńska, Innovatika, O nowych modelach biznesowych i inspiracjach z rynku.

11:45 – 12:15 Julia Izmałkowa, Izmałkowa, Future is now!

Opowiem o kilku najważniejszych siłach, które kształtują naszą przyszłość. Niektórzy nazywają je trendami – ja uważam,że kluczowa jest uważna obserwacja teraźniejszości. Te siły nie są często ani odkrywcze ani spektakularne, ale są jak powietrze i woda – niezbędne dla naszego funkcjonowania nawet jeżeli są codzienne i oczywiste. Chcę zwrócić uwagę na kilka takich oczywistości – które będą stanowić DNA każdej skutecznej firmy w przyszłości – bo teraz są wdrukowane w DNA każdej innowacyjnej firmy.

12:15 – 12:45 Prof. Bolesław Rok, ALK, Otwarte modele biznesowe. W poszukiwaniu pozytywnego wpływu

Są na świecie tacy ludzie, którzy zakładają przedsiębiorstwa po to, by jedynie zarobić jak najwięcej i jak najszybciej, nie myśląc o odpowiedzialności, społeczeństwie i zrównoważonym rozwoju. Ale są też tacy, którzy tworzą „pozytywne” firmy. Często są one firmami globalnymi od samego początku, zapewniając nieograniczony czasowo i przestrzennie dostęp (access economy), wykorzystując wydajne aplikacje i idee pochodzące z wielu „modnych” koncepcji ostatnich lat, m.in. gospodarki inkluzywnej (inclusive economy), gospodarki zamkniętego obiegu (circular economy), nowej przedsiębiorczości społecznej (social entrepreneurship), czy ekonomii współpracy (collaborative economy, sharing economy). W modelach tych zwraca się uwagę przede wszystkim na otwarte innowacje (open innovation), umożliwiające współpracę z otoczeniem na różnych etapach powstawania produktów i usług (user-driven). Rozwój takich modeli przyczynia się do wzmocnienia pozytywnego wpływu (impact investment), skierowanego na zmiany jakości i stylu życia, wzorców produkcji i konsumpcji, w kierunku realizacji wizji zrównoważonego rozwoju.

12:45 – 13:00 Justyna Pokojska, DELab UW, Zawód Prezeska – diagnoza przedsiębiorczości kobiet

Na świecie funkcjonuje ponad 200 mln firm prowadzonych przez kobiety – przeszło 120 mln to firmy z grupy TEA (Total Early-stage Entrepreneurial Activity), pozostałych 100 mln to fir­my dojrzałe, zatrudniające lub planujące zatrudnić kolejnych pracowni­ków w ciągu kilku przyszłych lat. W Polsce już co trzecia firma była założona i jest prowadzona przez kobietę.

Jednocześnie , prawie połowa właścicielek firm uważa, że kobietom sukcesu trudno jest znaleźć partnera na całe życie. Jak więc kształtują się relacje w związkach przedsiębior­czych kobiet? Jak dzielą się obowiąz­kami ze swoimi partnerami/mężami? I wreszcie, jak odbierany jest sukces zawodowy kobiet-prezesek przez ich mężów/partnerów? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie prezentowania Diagnozy Przedsiębiorczości Kobiet w Polsce.

13:00 – 13:30 Dawid Prokopowicz, Google | Internetowe Rewolucje, Bądź otwarta na dane i wykorzystaj de do celów marketingowych

Czy Twój klient lubi jazz? Kuchnie włoską? Czy może jest mężczyzną „w średnim wieku” i naprawdę intensywnie eksploruje Internet za pomocą tabletu? Co tak naprawdę wiesz o swoich klientach? Czy planując aktywność biznesową online, trafnie ich profilujesz i – co równie istotne – czy wiedzę tę trafnie wykorzystujesz? Dowiedz się, jakie sa możliwości gromadzenia i skutecznego wykorzystywania danych o Twoich klientach w celach marketingowych.

13:30 – 14:45 lunch | równolegle: spotkanie Black Swan Fund dla pomysłodawczyń (obowiązują wcześniejsze zapisy)

14:45 – 15:45 Sesja Be The Change „BE OPEN”, wystąpią: Paula Rettinger i Eliza Kugler z Hospicare, Żaneta Geltz (Hipoalergiczni) oraz Aga Szóstek (UX Plus) 

3 wystąpienia w duchu storytellingu, w trakcie których, prelegentki dzielą się niezwykłymi historiami o punktach zwrotnych w ich życiu.

Punkt zwrotny to takie zdarzenie, które zmienia kierunek historii. Albo życia. Trzy kobiety opowiadają, jak dzięki wyborom, których dokonały, odmieniły biznes, rodzinę, edukację, a może nawet świat.


16:00 – 18:00 3 seminaria warsztatowe, do wyboru:

1. Marek Staniszewski, Krzysztof Jankowski: 4 bieguny zarządzania

Chcesz lepiej rozumieć własną firmę i zarządzać nią skuteczniej?

Poznaj i zdobądź 4 bieguny zarządzania firmą! Warsztaty.
Prowadzenie: Marek Staniszewski i Krzysztof Jankowski
Jeśli prowadzisz firmę małej lub średniej wielkości lub myślisz o jej założeniu, to warsztaty te mogą być dla Ciebie inspiracją do pozytywnej zmiany.
Twoje decyzje biznesowe mogą przynosić lepsze rezultaty jeśli poznasz i zastosuje model Czterech Biegunów zarządzania firmą, czyli:
Biegun Otoczenia Rynkowego, Biegun Struktur i Relacji, Biegun Finansów, Biegun Komunikacji.

Skorzystaj zatem z okazji, by spojrzeć na swój biznes z innej perspektywy.

2. Ola Więcka – Jak mówić o sobie dobrze? Storytelling w praktyce

Czy wiesz, że gdyby nie zdolność do opowiadania historii, nasza cywilizacja wyglądałaby zupełnie inaczej? Być może w ogóle by jej nie było. Wszystko, co wiemy o świecie ktoś nam kiedyś opowiedział! Innymi słowy: historie mamy w DNA. Uwielbiamy je. No chyba, że ktoś poprosi: opowiedz coś o sobie!

Jeśli na myśl o opowiedzeniu swojej historii dostajesz gęsiej skórki, przypuszczasz, że „nie ma o czym mówić” i podobają ci się historie bohaterek cyklu „Be the change” – przyjdź na warsztat.

Poznasz ćwiczenia i sposoby, które pozwolą Ci znaleźć i opowiedzieć swoją historię, tak żeby inni chcieli słuchać. 

3. Agnieszka Grostal: Strategia wprowadzenia nowego produktu na rynek. Co zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sprzedażowy sukces?

Wprowadzenie nowego produktu lub usługi na rynek jest nie lada wezwaniem zarówno dla korporacji, jak i małej firmy. To, że masz duży budżet nie oznacza, że będzie Ci łatwiej. To, że nie masz budżetu, nie oznacza, że poniesiesz porażkę. Sukces w sprzedaży w dużym stopniu zależy od opracowanej strategii działań.

Podczas seminarium dowiesz się, jak zaplanować sprzedaż Twojego produktu i zrealizować założone cele sprzedaży. Dobrze opracowana strategia to rosnąca sprzedaż od pierwszego dnia wejścia na rynek. To jest możliwe i nad tym będziemy pracować. 


Współorganizator

        

Partner Główny X Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

 

Partner merytoryczny X Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Partnerzy X Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

      biobazarmedicover-logo  WT_LOGO_POS_CMYK

Patronat honorowy

  

Wspierają nas

      

Patronat medialny i społecznościowy